Verkoop van Villa Smits in Eibergen

Als VVD zijn we blij dat het mooie historische pand in Eibergen behouden blijft voor openbare voorziening. Het heeft erg lang leeggestaan en het begon langzamerhand te verpauperen.

Wel zijn we teleurgesteld over de verkoopprijs. Een parel als deze zou meer mogen opleveren dan de magere €175.000,- die de betreffende B.V. ervoor neerlegd. Genoeg mensen hebben zich erover verbaasd en zelfs met bepaalde strenge voorwaarden zijn er mensen die laten weten voor dat bedrag ook wel interesse zouden hebben gehad.

Eerlijk is eerlijk, iedereen heeft eenzelfde kans gehad en helaas zijn er verschrikkelijk weinig (serieuze) biedingen geweest. Indien we het huidige bod niet hadden geaccepteerd, had het nog heel lang kunnen duren voordat we weer van dit pand in haar volle glorie hadden kunnen genieten.

Ook hebben de wethouder op het hart gedrukt - en samen met ons ook D66 en OBL - dat het belangrijk is om het contract waterdicht te houden, zodat afspraken worden nagekomen (de voorwaarden die de gemeente heeft gesteld m.b.t. de verkoop en activiteiten) en dat het pand niet zomaar kan worden doorverkocht.