Een week vol Staring College; VVD houdt vinger aan de pols

Het college van B&W stelt de gemeenteraad voor ‘De Wildbaan’ te kiezen als de locatie voor de nieuwbouw van het Staring College. Het is de bedoeling om de huidige 2 scholen (aan de Beukenlaan en de Herenlaan) samen te voegen op deze nieuwe locatie. Het gaat naar verwachting in totaal 14,7 miljoen euro kosten om de school te ontwikkelen op De Wildbaan.

© Staring Colllege

Afgelopen week schreven we hierover al dit artikel. Deze week zal er nog veel meer nieuws komen over het voorstel van het college, omdat aanstaande donderdag een ingelast commissie Bestuur & Sociaal omtrent dit onderwerp plaatsvindt (klik hier voor de agenda).

Er zijn meerdere partijen die schriftelijke en technische vragen stellen omtrent dit onderwerp.

De school is nadrukkelijk op zoek naar meer aansluiting met het sport- en verenigingsleven, maar wil ook naar een moderne variant van onderwijs. Het klassieke lokaal blijft bestaan, maar er zal meer (bewegings)ruimte nodig zijn voor o.a. projectmatig onderwijs en het trainen van allerlei soorten vaardigheden.

Als VVD volgen we dit proces met uiterst veel belangstelling en willen daarom alles tot in de details weten. Korte lijntjes met de verantwoordelijke wethouder, betrokken ambtenaren en een prettig onderhoud met de schoolleiding behoort allemaal tot de wijze waarop we deze belangstelling proberen te uiten en onze controlerende taak willen uitvoeren.

In de bijlage leest u onze vragen.