Welkom bij de VVD!

Lid worden van de VVD is superleuk! Als VVD Berkelland heten wij je welkom bij onze liberale partij. Lid zijn is handig, zodat je kunt meeschrijven en denken aan gemeentelijk en regionaal beleid, maar ook leuk.

Word lid van de VVD!

De VVD is de club van de optimisten!

Onze partij draait op bijzondere mensen: actieve leden, bestuur en vele vrijwilligers. En dat op landelijk, provinciaal, regionaal en lokaal niveau. De voordelen van lid zijn van de VVD staan op de site van onze partij opgesomd. Wij vertalen ze graag voor je naar lokaal niveau:

Bouw en vergroot je netwerk.

Regelmatig organiseert de VVD op de verschillende niveaus evenementen waarbij je andere liberalen ontmoeten kan. Natuurlijk zijn er ook andere leden in Berkelland die het leuk vinden met andere VVD’ers in contact te komen. Kom via onze politieke activiteiten in contact met ondernemers, belangenverenigingen en landelijke sleutelfiguren.

Praat, denk en beslis mee over de toekomst van ons land / gemeente.

Als politieke partij zijn we vertegenwoordigd in de gemeenteraad, maar ook in het college van Burgemeester & Wethouders. Onze fractie gelooft in de kracht van samen, want samen ben je sterker. Wij staan altijd open voor meedenkers; graag zelfs!

Ons gemeentelijk en nationaal verkiezingsprogramma samenstellen is een gebeurtenis die altijd plaatsvindt in gesprek met de leden. Pas als de leden het eens zijn met de inhoud, wordt een programma vastgesteld.

Je kan je als lid aansluiten bij een van de ruim 20 landelijke thematische netwerken (MKB, Onderwijs, Zorg, Werk & Inkomen, etc.), waar belangrijke punten worden besproken met betrokkenen uit het werkveld. Tweede Kamerleden komen daar regelmatig kennis en inspiratie ophalen.

Krijg toegang tot 100+ evenementen.

Als lid mag je onbeperkt gebruik maken van de evenementen die worden georganiseerd, of dit nu landelijk of op ander niveau is. Hoogtepunt elk jaar is toch wel het VVD-festival.

Volg de beste trainingen van de beste trainers.

Binnen de VVD hebben we een eigen opleidingsinstituut, de Haya van Somerenstichting. Met hoge regelmaat worden (online) trainingen georganiseerd. Als lid kan je hier gebruik van maken. Leer debatteren, presenteren, een begroting lezen, noem maar op!

Voor alle nieuwe leden, bieden we in samenwerking met VVD Achterhoek een onwijs leuke introductietraining aan! Zie hier (en zie afbeelding).

Steun het liberalisme en word zo actief als je zelf wilt!

Als liberalen hebben we de vrijheid van eigen keuze hoog in het vaandel. Iedereen is daarom welkom om lid te zijn op de manier die het beste bij jou past. Als je actief wilt zijn, liggen er tal van mogelijkheden: van campagne voeren tot raadslid worden.

Blijf op de hoogte!

Op diverse manieren doen we ons best om u te informeren over de actuele zaken, activiteiten en gebeurtenissen in de partij.

• De website is het centrale punt voor nieuws, activiteiten en trainingen. Maar ook hier wordt onze fractie aan je voorgesteld: wie doet wat bij onze lokale partij. Check onze website berkelland.vdd.nl dus regelmatig.

• Facebook: uiteraard zijn we ook op Facebook actief. We plaatsen hier een deel van onze artikelen die leiden naar onze website. Handig om te volgen om te zien wanneer we nieuwe artikelen hebben geplaatst!

• Nieuwsbrieven: vanuit alle lagen van de partij worden nieuwsbrieven verspreid, over algemene partijzaken, nieuwtjes, campagne en natuurlijk activiteiten.

Ontmoet de fractie

Eens in de zoveel tijd organiseren we een openbare fractievergadering. Wij maken graag tijd voor onze leden door te horen wat er bij hen leeft. Schroom niet en kom gezellig met ons een bakje koffie drinken!

Ook als je meer informatie wilt over (politiek) actief worden, training of een politieke loopbaan, ben je bij de fractie aan het juiste adres.

• Fractie & bestuur: ontmoet ze hier!

Namens het bestuur, de fractie en alle leden heten we je van harte welkom, we leren je graag beter kennen!

Met vriendelijke groet,

De fractie van VVD Berkelland