Met de VVD sta je niet in je eendje!

BERKELLAND – Een nieuweling in de politiek die gelijk lijsttrekker wordt: dat riep bij enkelen vraagtekens op. Bij de VVD Berkelland zijn ze er echter van overtuigd dat ze de juiste keuze hebben gemaakt. En ze willen iedereen dat doen laten inzien. Om die reden komt lijsttrekker Wim Klein Willink nog vóór de verkiezingen van 21 maart op bezoek in elke kern, om daar met inwoners in gesprek te gaan over specifieke, kerngebonden onderwerpen, die de VVD vanuit de politiek mee kan nemen.

De slogan ‘met de VVD sta je niet in je eendje’ reikt op de oranje auto die de partij uit de garage heeft gehaald. Eendje met opzet verkeerd gespeld, omdat Klein Willink rondtoert in een Citroën 2CV, beter bekend als een lelijke eend. De opvallende bolide moet eraan bijdragen dat de VVD gezien wordt.  ‘Natuurlijk volg je de politiek wanneer je daarin zelf niet betrokken bent, maar dan toch behoorlijk gericht op de dingen waar je zelf het meest te maken hebt. Wat er speelt elders dan waar je woont, daar hoor en lees je wel over, maar daar heb je de beleving niet bij.’ En dat moest veranderen, zo besloot de 55-jarige agrariër uit Borculo. ‘Op het moment  dat je politiek actief wordt, dan vind ik dat je van de hele gemeente moet weten wat er speelt. Zodoende dat we middels ons eigen op poten gezette “Route18” heel Berkelland doorgaan.’

Het rondtrekken van de VVD Berkelland door de gemeente is niet alléén een verkiezingsstunt, zo vertelt campagneleider Kevin Hauser uit Neede: ‘We hebben nagedacht over hoe we ook na de verkiezingen in contact kunnen blijven met de inwoners. We hebben sinds kort naast social media, nu ook WhatsApp waarmee we vragen kunnen beantwoorden en we zijn bezig met een speciale website, waar elke inwoner aandachtspunten voor de gemeente kan inbrengen.’

Om Klein Willink te ontmoeten moet u de zogenoemde Route18 volgen, te vinden op de website van de lokale VVD: berkelland.vvd.nl. Ook is de oranje eend aanwezig bij alle georganiseerde debatten en activiteiten. U kunt bij de eend uw ideeën over Berkelland inbrengen. Zelfs een selfie met niemand minder dan Mark Rutte behoort tot de mogelijkheden.