Startsein gegeven voor bedrijventerrein De Russchemors: kavels vliegen weg

Wethouder Gerjan Teselink klimt voor het feestelijk leegkieperen van een 'bak grond' in een graafmachine middenin het 11 hectare grote gebied dat wordt omgevormd tot bedrijventerrein De Russchemors. Rondom is al veel volop in aanleg. Vooral ondergrondse leidingen. Geen wonder: hier kunnen nu in sneltreinvaart bedrijfskavels worden ontwikkeld. Pal naast 'kwartiermaker' Martijn Kettering (Schildersbedrijf Kettering) nadert het pand van Bert Knoop van Autoservice Knoop zijn voltooiing.

© Frans Nikkels © TC Tubantia

Projectontwikkelaar Jan Willem Hakvoort heeft na jaren voorbereiding deze fase niet meer mogen meemaken. Maar namens de familie van de vorig jaar overleden Ulftenaar en Hakvoort Management is Paul Leusink van de partij. André Scheers van Scheers en Roes Makelaars meldt dat van de 62.000 vierkante meter uit te geven bedrijfsgrond inmiddels 12.000 is verkocht en 15.000 in optie gegeven. Het schiet dus op.

,,De mooie ligging ten opzichte van de N18 is de troef van dit gebied", onderkent wethouder economische zaken Teselink. ,,Alleen de ontsluitingsweg is een onderwerp waar de gemeente nog niet mee klaar is. Vooralsnog gaat de ontsluiting via de bestaande wegen in plaats van een nieuwe doorsteek richting N18. Maar we monitoren de verkeersstromen aandachtig."