De VVD neemt een kijkje bij makers van mondkapjes

Het zijn barre tijden voor de gezondheidszorg. Er is een tekort aan materialen, zoals mondkapjes. Gelukkig zijn er mensen die hun vaardigheden en tijd in willen zetten hier een steentje aan bij te dragen. Wij bezochten twee van hen.

De Borculose Schaar is een kledingreparatie onderneming. Eigenaar Ali Koc heeft besloten zijn tijd en energie te steken in het maken van mondkapjes. Op deze manier probeert hij bij te staan in het tekort dat we hebben aan dit materiaal. Ali laat ons zien hoe hij de kapjes maakt en van welk materiaal. 'Dit is speciaal, gecertificeerd materiaal en ik ben tevens een gecertificeerde maker. Dat betekent dat deze kapjes aan allerlei richtlijnen voldoen en veilig genoeg zijn om je door de coronacrisis te slaan.'

Een andere Borculoër die zich inzet voor het maken van mondkapjes, is Annie. Zij heeft besloten met allerlei gedesinfecteerd materiaal kapjes nadat Stof & Stuff een oproep deed om de (buurt)zorg bij te springen. De oproep werd maar liefst 115 keer gedeeld en er volgde veel reacties. Annie was er één van. 'Tja, ik kan met een naaimachine overweg en je wilt iets bijdragen aan deze hele crisis. Dan denk je geen twee keer,' zegt de dame, terwijl haar man trots naar haar kijkt.

Namens VVD Berkelland hebben we beide mondkapmakers een bloemetje bezorgd, maar we willen uiteraard onze warme waardering uitspreken voor een ieder die zich inzet in deze crisis.

Op deze pagina hebben we een overzicht staan met allerlei initiatieven uit onze gemeente e.o.