Wonen

Een huis is een thuis. De plek waar je je veilig en prettig wilt voelen. Daarom is het belangrijk dat iedereen een passende woning kan vinden.

Afspraken met de provincie mogen de realisatie van nieuwe woningen niet beperken. Bijvoorbeeld voor jongeren die geen passende en betaalbare woning kunnen vinden of senioren die zich gedwongen voelen in een veel te grote woning te blijven wonen en leegstand en verval in stand wordt gehouden door planologische belemmeringen.

Als er marktbehoefte is, bijvoorbeeld door de groei van de bedrijvigheid, moeten de bestaande beperkingen voor woningbouw worden heroverwogen Er moet een goede balans zijn tussen vraag en aanbod.

In Berkelland zien we mogelijkheden om bijvoorbeeld tiny houses in te zetten om tijdelijk vraag van woningen op te vangen.  Voor ouderen die zorg op maat nodig hebben geeft de VVD ruimte aan de ontwikkeling van nieuwe woonvormen.

In Berkelland heeft veel eigen woningbezitters. Deze woningen moeten kwalitatief klaar zijn voor te toekomst: levensloopbestendig en duurzaam. Om inwoners hiermee te ondersteunen zal samen met marktpartijen naar creatieve oplossingen gezocht moeten worden.

Door het langer thuis blijven wonen is woningsplitsing een van de middelen om mantelzorg uit te voeren.

Wij willen dat er voor onze inwoners op ieder moment in hun leven een juiste woning beschikbaar is. Een woning die je kunt aanpassen aan de levensfase
waarin je je bevindt, maar de realiteit is anders. Op dit moment is de vraag naar woningen in Berkelland hoog. Als Berkellandse VVD willen wij dat er nieuwe huizen bijgebouwd gaan worden, zodat iedereen betaalbaar in onze gemeente kan (blijven) wonen.

Het bouwen van betaalbare huur- en koopwoningen voor starters en jonge gezinnen blijft onze prioriteit. Wij willen dat er nieuwe huizen bijgebouwd gaan worden, zodat iedereen betaalbaar in onze gemeente kan blijven wonen. Iedereen die een (economische) binding heeft met Berkelland moet hier kunnen wonen.