Theo Hek

INTRODUCTIE

Als zoon van een vader uit Eibergen en een moeder uit Borculo wordt ik nog vaak gezien als import. Dit komt vooral doordat we met zijn allen erg trots en beschermend zijn als het gaat om de Achterhoek. En terecht! Het is wat mij betreft het mooiste stuk van Nederland waar de kernwoorden hartelijkheid, kwaliteit en ondernemerschap in het landschap geschreven staan.
Ik wil mij heel graag inzetten om de rest van ons land en onszelf hier meer en meer van te doordringen. De Achterhoeker dopt al jaren zijn eigen boontjes en zal niet snel om hulp vragen. En dat, terwijl iedereen in ons mooie stuk Nederland van harte bereid is om een ander juist te helpen. Met zijn allen wil ik graag een brug slaan tussen zelfredzaamheid en hartelijkheid. De som van die twee delen is gemeentegrens overstijgend. Laten we proberen om lokaal niet te zien als iets dat ophoudt bij de gemeentegrens, maar dat begint wanneer je de Achterhoek binnen rijdt. We importeren wat we nodig hebben en de rest doen we met elkaar!