VVD betreurt de motie van treurnis

De VVD betreurt het dat er in deze raad aanleiding is een motie van treurnis in te dienen. Voor wat onze rol in het debat wil de VVD duidelijk zijn. Bij het indienen van het amendement is onomwonden aangegeven waar het om ging.

Dat dat gaandeweg in het debat, in het bijzonder op de woensdagavond, niet altijd even scherp in de interrupties is gebleven, is achteraf te constateren. Maar het verwijt dat dat bewust is gebeurd, wijst de VVD ten stelligste af. Dat dat ook het college en het college wordt verweten, zien wij niet.

De les die wij als VVD hieruit trekken is, dat wij in het vervolg, zeker wanneer het een wijziging op het ontwerp-besluit betreft, nog duidelijker moeten zijn. Wel is waar niet omdat allemaal in de overwegingen op te nemen, maar bij het indienen nog nadrukkelijker naar voren te brengen. Dat zullen wij in het vervolg doen.

Ook om misverstanden in de media en naar de inwoners te voorkomen. Daarin hebben we allemaal een taak, ook zij die ons debat verslaan.

De VVD heeft hier geen motie voor nodig