Voorstel college: nieuwbouw Staring College op De Wildbaan te Borculo

Het college van B&W stelt de gemeenteraad voor ‘De Wildbaan’ te kiezen als de locatie voor de nieuwbouw van het Staring College. Het is de bedoeling om de huidige 2 scholen (aan de Beukenlaan en de Herenlaan) samen te voegen op deze nieuwe locatie. Het gaat naar verwachting in totaal 14,7 miljoen euro kosten om de school te ontwikkelen op De Wildbaan.

Als VVD zien we hiervan voordelen. Natuurlijk omtrent de leefbaarheid en de samenwerkingsmogelijkheden die ontstaan op een locatie als de Wildbaan met o.a. sportaccommodaties. Het is onze insteek dat onze jonge inwoners de beste educatie krijgen die mogelijk is en daar hoort soms het aanpassen van een gebouw bij.

We zijn echter nog niet 'uit-onderzocht' en we horen graag wat u als inwoner (van Borculo) van de plannen vindt.

U kunt een samenvatting van de plannen hier lezen.

Reageren op dit artikel? Stuur een mail naar Hans Boxem: h.boxem@gemeenteberkelland.nl of naar Kevin Hauser: k.hauser@gemeenteberkelland.nl