De jeugd heeft de toekomst

Op vrijdag 23 juni heeft Jelle Oonk (kandidaat raadslid en burgercommissielid van de VVD-Berkelland) meegedaan met het PJO-Parlement. In de NRC van 27 juni schrijft Petra de Koning zelfs: "Jelle Oonk (19), ook JOVD, die vorig jaar in Tubantia zie dat hij minister-president wil worden en van wie ik vrijdagmiddag denk: het zou me niets verbazen als het lukt." Mooie ontwikkelingen van de jeugd uit de Achterhoek in Den Haag.

© Hanno de Vries

Jelle Oonk schrijft op zijn LinkedIn-pagina:

Vorige week kreeg ik de kans om samen met andere jongeren van diverse politieke jongerenorganisaties deel te nemen aan het PJO-Parlement. Gedurende twee dagen hebben we intensief onderhandeld over een coalitieakkoord, dat we vervolgens hebben verdedigd in de plenaire zaal van de Tweede Kamer.

Als commissievoorzitter van de commissie 'Democratie & Emancipatie' mocht ik het proces begeleiden om tot een akkoord te komen over onderwerpen zoals de gekozen burgemeester, het verhogen van de verkiezingsopkomst en een evenwichtige verdeling van de belastingdruk tussen een- en tweeverdieners.

Organisatie, hartelijk bedankt! Het was een geweldige ervaring om dit te mogen doen.