Stemverklaring Algemene Beschouwingen 2023

Namens de VVD-fractie heb ik vandaag (4juli) een stemverklaring afgelegd met betrekking tot de jaarrekening van 2024.

Geachte voorzitter, geachte leden van de gemeenteraad,

Namens de VVD-fractie wil ik vandaag een stemverklaring afleggen met betrekking tot de jaarrekening van 2024. We willen graag benadrukken dat de VVD tegen de verdeling van het resultaat uit de begroting is. Wanneer er geld overblijft, vinden wij het belangrijk om dit terug te geven aan de belastingbetaler.

We staan voor grote uitdagingen op het gebied van schoolhuisvesting, sportaccommodaties en zorg. Bij het opstellen van de begroting zullen we zorgvuldig overwegen of een teruggave van belastinggeld gerechtvaardigd is. We moeten ervoor zorgen dat dit geld op de juiste plekken wordt ingezet om de nodige investeringen te doen en om onze gemeente verder te ontwikkelen.

De VVD-fractie hecht veel waarde aan een verantwoord financieel beleid en het teruggeven van overschotten aan de belastingbetaler. We zullen kritisch blijven kijken naar de begroting en de besteding van middelen om ervoor te zorgen dat ons gemeenschapsgeld op een doeltreffende en verantwoorde manier wordt gebruikt.

Dank u wel.