Liberale pluim 2024

De liberale pluim is dit jaar toegekend aan Schuurman Schoenen. Het familiebedrijf begon kleinschalig, heeft zich gestaag uitgebreid en wordt inmiddels al door de derde generatie geleid.

Liberale Pluim

voor

Schuurman Schoenen

1. Ondernemerschap volgens liberale beginselen

Schuurman Schoenen heeft vanaf het prille begin in de jaren '50 een indrukwekkende groei doorgemaakt. Het familiebedrijf begon kleinschalig en heeft zich gestaag uitgebreid, wat getuigt van een ondernemersgeest die past bij liberale beginselen van vrij ondernemerschap en groei.

2. Kwaliteit en Service

In de afgelopen jaren heeft Schuurman Schoenen een sterke reputatie opgebouwd voor kwaliteit tegen aantrekkelijke prijzen, met een focus op uitstekende service. Dit komt overeen met liberale waarden van marktwerking en klantgerichtheid.

3. Familiebedrijf en continuïteit

Als een succesvol familiebedrijf dat nu wordt geleid door de derde generatie, belichaamt Schuurman Schoenen de liberale waarde van individueel initiatief en de continuïteit van ondernemingen door generaties heen.

4 Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Schuurman Schoenen heeft aantoonbaar betrokkenheid bij maatschappelijk verantwoord ondernemen. De samenwerking met de Sociale Dienst Oost Achterhoek toont een inzet voor inclusief werkgeverschap. Het zuinige energiegebruik, het scheiden en recyclen van afval, het gebruik van zonnepanelen, en de lokale activiteiten benadrukken het streven naar duurzaamheid en maatschappelijke betrokkenheid.

5. Partnership met Nationaal Fonds Kinderhulp

Het partnerschap met Nationaal Fonds Kinderhulp getuigt van sociale verantwoordelijkheid en het streven naar het verminderen van armoede onder kinderen. Dit initiatief sluit aan bij liberale waarden van vrijwillige samenwerking voor maatschappelijke verbetering.

6. Duurzaamheid in productaanbod

Schuurman Schoenen draagt bij aan een duurzame toekomst door schoenen een tweede kans te geven. De samenwerking met 95percent.nl voor het herstellen en recyclen van schoenen laat zien dat het bedrijf actief betrokken is bij milieuvriendelijke praktijken.

7. Waardering en erkenning

Het feit dat Schuurman Schoenen zeven keer is bekroond als "Beste Winkelketen van Nederland" en vier keer als "Beste Webshop van Nederland" in de categorie schoenen, getuigt van de waardering en erkenning van klanten. Dit is in lijn met liberale principes van concurrentie en klantvoldoening.

8. Maatschappelijke investeringen in sport en lokale activiteiten

De betrokkenheid van Schuurman Schoenen bij maatschappelijke investeringen in de sport en lokale activiteiten illustreert de brede impact van het bedrijf op de gemeenschap. Door te investeren in de sport draagt het bedrijf bij aan gezondheid en vitaliteit. Door lokale activiteiten te ondersteunen, bieden ze kansen en voordelen voor lokale ondernemers, wat de lokale economie versterkt. Deze investeringen tonen een actieve betrokkenheid bij diverse aspecten van het lokale leven, wat in overeenstemming is met liberale principes van vrijwillige samenwerking en lokale betrokkenheid.

23 februari 2024

Lokaal Netwerk VVD Achterhoek